Så här handlar du
Välj den vara du vill köpa, välj antal, färg eller storlek (om så finns) och klicka på ”Lägg i varukorg”. När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på varukorgen. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen.
När du är nöjd med din beställning klickar du på ”kassan". Du Kan välja mellan att handla direkt som gäst, eller om Du redan är kund så loggar du in eller registrerar dig som kund.
I kundvagnen kan Du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Kontrollera att din order stämmer! Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern.
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.
All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vi förbehåller oss rätten för eventuella tryckfel.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att ditt namn och din adress registreras i vårt kundregister.
I priserna ingår moms med 25 %.
Betalningsalternativ
Betalning med Payson.
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Paysonfaktura
Om du väljer att betala med PaysonFaktura så tillkommer en avgift om 19 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.
Direktinbetalning till bankkonto inga avgifter.
Varorna skickas efter att betalningen är registrerad på vårt bankkonto.
Betalning via Swedbank överförs oftast direkt, övriga banker 1-3 dagar.
Kontonummer: 8156-2 523 403 624-1 kontonamn Ulla Jonsson.
Swish till 0702-819370 märk med Ditt namn.
Ring 0702-819370 om Du har några frågor.
Avgifter
Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt och fakturaavgift) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.
Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.
Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad.
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja.
Kontakt med oss måste ha skett innan retur.
Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade varorna.
Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde.
Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan.
Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning.
Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av produkten.
En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.
Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten.
Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.
För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad.
Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post.
Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.